2e dag Australië - Reisverslag uit Simonshaven, Nederland van Saskia - WaarBenJij.nu 2e dag Australië - Reisverslag uit Simonshaven, Nederland van Saskia - WaarBenJij.nu

2e dag Australië

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 September 2015 | Nederland, Simonshaven

Goedgeslapen mijn eerste nacht Down Under...uitgerust???. Wakker worden met totaal andere vogelgeluiden dan gewend. Gemotiveerd om 'nieuwe' ervaringen te ervaren (ik weet het: niet twéé gelijke woorden in één zin, maar ik vond het wel leuk staan), dus samen met Donna, Sandy en zus naar het winkelcentrum..the mall? Lekker anders boodschappen doen dan anders( doe ik het wéér!): met het winkelwagentje aan de linkerkant van het pad!! met grosseries gelijk die van ons...zálig, zo bekend in een onbekend land.
Lekker broodje tonijn bij Subway gehaald...zoals ik ook in Troyes(FR), Antwerpen(B),Barcelona(ES) en Holland heb gegeten. Ik hou ervan nieuwe dingen te beleven, maar niet té snel!
Rond 15.00uur weer terug 'thuis', lekker aan de thee in de tuin. Andere vogelgeluiden, dus ándere vogels zoals de PLOVERS.
Dit ouderpaar maakt het nest op de grond en krijgt maar één jong. Deze wordt zo goed bewaakt door de ouders, dat als je als niet Plovers te dicht bij komt, zij niet schuwen je aan te vallen. Het schijnt dat ze scherpe klauwtjes aan die lange poten hebben en jou daar véél auwts mee kunnen bezorgen. Helaas, na meermaals gevraagd te hebben, géén rubber boots te leen, dus met gevaar voor eigen blote voeten ben ik nearby de vogels gegaan om ze op de kiek te zetten. Gróte wijze zus vond het leuk om mij uit mijn concentratie (voor het maken van de foto of uit angst voor een mogelijke aanval..?) te halen door met angst in haar stem, gehaast en hard mijn naam te roepen...Haha..grappig hoor, rieo ik, terwijl ik neerdaalde vanuit de metershoge veiligheidssprong..agghhh!!
Later nog een práchtige spin gefotografeerd. Niet gevaarlijk..toch?? IK ben een beetje heldhaftig geworden voor wat betreft de angst voor spinnen: ik ga spóedig op walvisjacht...dus lach ik om een spinnetje.
Vanavond lekker gegeten: bbq-vlees, rozemarijnaardappel, gezonde groente-ovengerechten.
Te gast was een vriend van neef Simon, Steve genaamd. Het feit dat hij wist dat wij uit Nederland kwamen, deed hem vertellen dat hij Nederlandse woorden kenden..waaronder: Lik mij reet(excuus voor de jonge lezers..ouders, niet voorlezen deze Blog!). Hij wist ;ook wat het betekende en, hoewel hij dit juist had, bracht ik hem in twijfel door te zeggen dat het iets is dat je kunt eten. In een restaurant kun je gewoon zeggen: héé, waar is mijn 'lik mij reet' between mijn aardappelen en groeten. Haha, Steve was confused..hij kende het namelijk ook in het Zweeds en nog 1 andere taal. Oké..it was a joke Steve. We hebben ontzettend gelachen. Ook mijn neefskind Shane en zijn Bride to be in two days Bec waren er vanavond bij...gezellig!
Ik zit nu op bed in de logeerkamer die ik deel met mijn zus. Ik zie de wandelstok op haar bed liggen. Zij heeft het nodig om met zo'n hulpstuk te lopen vanwege gebrek aan evenwicht soms. Ze heeft er thuis vier...oeps..aan alles gedacht en deze vergeten. Zij heeft dus een nieuwe gekocht, gewoon zo'n doe-mij-dan-maar-déze-stok. Later zagen wij dat het handvat in de vorm van een walvis is gesneden..wow..she is Lucky...het had er ook een geweest kunnen zijn, zoeen met van die vruchtbaarheidssymbolen erop...een en al origie(geen deeën), met van die penussen. Waar je allemaal niet aan moet denken als je Down Under op vakantie gaat!!
Nu ga ik weer ff socialiseren. Tot later jullie...lieve groetjes, Saskia.
p.s. dank voor de reacties op deze Blog en op de Apps...heb het meest dierbare thuisgelaten..jullie!

• 10 September 2015 - 15:10

Saskia:

Omdat ik niet zeker weet dat iedereen die het wil mijn reisblog kan vinden deze geliked.
    Heb er al 4 foto's bijgezet...waar die zijn gebleven...?? ik blijf zoeken en anders eenmaal thuis ff afspreken om ze te komen bekijken.
    En nu...down under the blankets, Saskia.

• 10 September 2015 - 15:34

Marjolijn:

haha....wat een verslag.
    Australische rituelen, dankzij een walvis handvat aan een wandelstok, wauw kijk maar uit hoor, Aboriginals er is weer vers Hollands bloed aangekomen in Brisbane waar jullie magie op uit kunnen oefenen.
    maar eerst jullie neef in de echt verbinden , is trouwens ook een ritueel.
    Dames geniet van alle avonturen.

• 10 September 2015 - 15:38

Marjolijn:

Saskia...foto's zijn niet te openen, misschien jpg bestand van maken.

• 12 September 2015 - 10:35

Linda:

Ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar die Plover..mocht je nog een kans ziendit vogelpaar te fotograferen. .zorg iig dat zus op afstand blijft haha en misschien een paar schoenen met stalen neus een optie?? Haha
    heerlijk om je berichten te lezen!!
    Groetjes uit Simonsharbour x

Saskia

Mijn naam is Saskia Marcella...bijgenaamd sassie, zus, (schoon-)mams, oma, oma Sas, buuv, collega, vriendin... Mocht ik er nog een vergeten zijn..reageer! Mijn profiel...hmm?...weet je, ik zat vanmiddag bij de kapper en liet de kapster mijn gepimpte auto zien die daar voor de deur stond: "Kijk..dát is mijn auto en dáár moet mijn haar bij passen, dus niet te stijfjes!" Een andere aanwijzing is: " Ik heb een moe gezicht en mijn haar moet wákker zijn". Ik heb creativiteit in mijn hoofd en vingers, hou van (straat-)theater en aparte festivals of gebeurtenissen of plaatsen bezoeken. Wil nieuwe dingen ontdekken...zo ook Australië, waar ik nu met mijn zus naar toe ga....en ik hou van schrijven en ik hoop dat het mij lukt jullie in beeld en verhaal onze reis mee te laten beleven. Zo..ik ga dit éérste bericht afsluiten en dromen van ál het moois dat ik ga beleven...de nachtmerries over al wat mis kan gaan heb ik al gehad! Weltrusten!

Actief sinds 01 Sept. 2015